Miért racionalizáljuk az álmainkat?

A HITEMRŐL…

Donászy JuditSzeretem a családomat. Szeretem az embereket, szeretem a békét. Szeretem a hazámat, Magyarországot, azon belül különös kötődéssel a szülőhelyemet, kisgyerekkorom vidékét, a palócföldet. Szeretem Balatonakarattyát, ahol sok éve élek, de Budapestet és Százhalombattát is, ahol a családtagjaim, a barátaim élnek. Szeretek más országokat, más embereket; szeretem a jó vitákat, az igaz barátságokat.

Kíváncsi és nyitott vagyok: könyvekkel, filmekkel, zenével, színházzal, emberi kapcsolatokkal töltődöm. A tőlem távol álló dolgokról nem írok. A harag, a bosszú, a gyűlölet „nem kenyerem”.

„Az Alpok egyik részén Ausztriában, amit Semmeringnek hívnak, lehetetlenül meredek és rendkívül magas hegyek vannak. Építettek itt egy vasutat, ami összeköti Bécset Velencével. Megépítették a síneket, még mielőtt létezett volna az út megtételére alkalmas vonat. Megépítették, mert tudták, hogy egy napon megérkezik.”(Napsütötte Toszkána)

Miért racionalizáljuk az álmainkat? Miért a holtpontok a mérvadóak? Belegondolunk néha e szó jelentésébe? A holtpont az, amikor egy ponton meghalunk. Itt jön a hitünk. Elhisszük, hogy nem megy tovább, vagy folytatjuk. Aki folytatja, az megnyeri a csatát. Nem biztos, hogy a külvilág számára, de önmagával, a kételyeivel szemben biztos. Mert nem adta fel.

A hit egy érdekes dolog… Sokan, sokféleképp hiszünk. A legkönnyebb akkor, amikor minden rendben van. Ám az igazi hit a legnehezebb helyzetekben jelenik meg.

Én sok dologban hiszek, és ez erőssé tesz. Van, amiben hitetlen vagyok, ez gyengít. Ilyenkor a  virágokra, a rókára, „A kis herceg” rókájára fókuszálok: az erőt ad. Felelős vagyok a rózsámért és a rókámért, akit megszelídítettem… Felelős vagyok a mondataimért, a hitemért, a tetteimért. Nem vagyok felelős a mendemondákért.

Egy olyan világban hiszek, ahol jól elférnek egymás mellett a különböző nézetek, és attól, mert nem értünk egyet, a másik is ember: akire lehet mosolyogni, aki visszamosolyog. A hétköznapok legapróbb szívet melengető pillanatait szeretem, és mindig azt kívánom, hogy ez ne múljon el belőlem.

A vallás és a hit – mondják – elváltak egymástól. Nem tudom.

Ajánlom figyelmükbe az alábbi válogatást:

„Amit akartok, hogy veletek tegyenek az emberek, ti is tegyétek velük!” (Jézus)
„Amit magadnak nem kívánsz, azt ne tedd másnak.” (Talmud)
„Egyikőtök sem hisz igazán, amíg nem kívánjátok azt a másiknak, amit magatoknak kívántok.” (Mohamed)
„Ez a kötelezettségek összegzése: ne tegyél olyat másokkal, ami fájdalmat okozna, ha veled tennék.” (Hindu szabály)
„Ne bánj másokkal olyan módon, amelyet bántónak találnál, ha veled bánnának úgy.” (Buddha)
„Ne tedd másokkal, amit nem akarsz, hogy veled megtegyenek.” (Konfucius)

Őszinte tisztelettel Minden Olvasónknak: Donászy Judit

Vélemény, hozzászólás?

