Mihaleszkó Szilárd és Pintér Dóra

Amikor ezt a rovatot megálmodtuk, csak remélni mertük, hogy előbb-utóbb jelentkeznek a vállalkozók, mert „jó érzés lesz a lapban megjelenni”. És igen, már a második szám után jelentkeztek többen. Köztük e fiatal pár: Szilárd és Dóra

Mihaleszkó Szilárd és Pintér DóraMióta laktok Balatonakarattyán?

Azt a házat, amiben lakunk – mondja Szilárd – még nagypapám, idősebb Mihaleszkó Imre építette 1963-ban. Édesapám itt született Akarattyán a Balaton utcában 1955-ben. Mi is tősgyökeres akarattyaiak vagyunk születésünktől fogva: én 1981-ben, öcsém, Szabolcs pedig 1986-ban jött a világra.

Kertépítéssel és -gondozással foglalkoztok. Örömünkre már Keneséig sem kell elmennünk, ha palántát, virágokat vagy díszfákat, egyebeket szeretnénk venni. De honnan az ötlet, az indíttatás?

Édesapám mezőgazdasági gépész-gépszerelőként végzett; majd az önkormányzatnál dolgozott, hozzá tartozott a kert- és strandgondnokság. Szeretett ezzel foglalkozni, ráadásul a munkája is ez lett. Belénk ültette e szakma szépségét. Én magam eredetileg mezőgazdasági áruforgalmi technikus, vadgazdatechnikus vagyok; de folyamatosan tanulok, egyre több képesítést szerzek. 2008-ban indítottam el a kertépítéssel foglalkozó magánvállalkozásomat, ami később kft-vé alakult. Édesapámmal, öcsémmel és 3 alkalmazottal dolgozunk. Öntözőrendszerekkel, gyepszőnyegezéssel, fakivágással, térkövezéssel foglalkozunk. De ha kell, csak füvet nyírunk. Helyben kezdtük; mára távolabbról is keresnek minket.

Említenél néhány konkrét példát ez utóbbira?

A veszprémi Hangvilla és a Bagolyvár parkolóház kertépítése a mi munkánk, de például a siófoki Admiral Garden fenntartásával is mi foglalkozunk. Ami viszont szívügyem: karitatív tevékenységként végeztük a balatonakarattyai katolikus templom parkjának rendbetételét. Továbbra is keressük a hasonló lehetőségeket: segíteni szeretnénk abban, hogy szépüljön ez a kis település.

A Mihaleszkó családPár éve a vasútállomásnál a körforgalom szélén a kátyúba valaki virágot ültetett. Jöttek a turisták, fényképezték, ám hamarosan megcsinálták az utat. Kis nyomozásomba került, de úgy hallottam, ti csináltátok…

Igen, Varga Szabi barátommal találtuk ki, hogy talán így is fel lehet hívni a figyelmet a hiányosságokra. Néha a humor, az irónia a legjobb eszköz.

Dóri, eddig mosolyogva hallgattál minket. Mi a te szereped a vállalkozásban?

Asszisztens, marketinges, titkárnő, egyszóval: a háttérmunka. Mindezek mellett a kertészet vezetője is én vagyok.

Több annál – mondja Szilárd .A vállalkozás lelke és a menyasszonyom.

Te hogyan kerültél Akarattyára?

Székesfehérváron laktam, és 2000-től 2005-ig vízimentő voltam a Bezerédi strandon. Lajos „apu” volt ott a gondnok, megismertük, megszerettük egymást; ő felajánlotta, hogy ne ingázzak, lakjam náluk albérletben. Az egész családdal barátságba kerültem, ám Szilárddal két éve ez a barátság szerelemmé alakult.

Főállásban itt dolgozol?

Nem. Szülésznőként végeztem. Székesfehérváron kezdtem dolgozni, majd Budapesten Meddőségi Centrumokban. Most a magyar őssejtbanknál (HUMANCELL) vagyok klinikai kapcsolattartó, nyolc kórház tartozik hozzám. Szülésfelkészítéssel foglalkozom, ez egy szép hivatás. Tulajdonképpen az a dolgom, hogy segítsek.

Ezt a látható harmóniát milyen hobbi egészíti ki?

Horgászat, vadászat, papagájtenyésztés. Jelenleg kb. 150 madarunk van. Ha a gyerekek kíváncsiak, szívesen megmutatjuk.

Hol lehet titeket elérni?

Címünk: Balatonakarattya, Rákóczi út 138.

Interneten: balatonikertek.com / kertépítés. com / fakivágás.com

Jelen vagyunk a Facebookon is: Balatonikertek

Köszönöm a beszélgetést! Miközben veletek beszélgettem, megértettem, Coelho szerint miért kell szeretni az esőt Mert csak akkor láthatjuk a szivárványt.

Donászy Judit

Mihaleszkó Szilárd és Pintér Dóra” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

