“A Blaski”

Blaski Gábort hívtam beszélgetésre. Jól ismerik az állandó lakosok, jól ismerik a nyaralótulajdonosok. Azért a munkáért, amit ő végez –tapasztalat alapján- én is kezességet vállalok. Sikerének titkáról kérdeztem. A találkozóra elhozta egész családját. Nem véletlenül.

Mikor költöztél Balatonakarattyára?

Hanák Enikővel 1990-ben szerettünk egymásba a balatonkenesei „Rózsabokor” diszkóban (ami akkor Lengyel Jánosé volt). Ezt követte az 1994-es esküvő, majd hamarosan két fiúgyermek: Gábor és Barnabás. 1994-ben anyósomékhoz költöztünk, beépítettük a tetőteret, és ott kezdtük közös életünket.

Ennyire egyértelmű volt?

Igen. Bádogosnak tanultam Székesfehérváron, de már a vizsga után kértem, hogy minél előbb vigyenek el katonának, mert utána „élném az életemet”. Három hónapig, amíg be nem vonultam, a székesfehérvári Alba Régiánál (ahol a gyakorlatomat is végeztem) dolgoztam. Munkában és a magánéletben is következetes és céltudatos vagyok.

Hogyan folytatódott az életetek?

Leszerelésem után Siófokon dolgoztam egy karbantartó kft-nél; közben segítettem építkezéseknél, tudatosan készültem arra, hogy egyéni vállalkozóként megálljam a helyemet. Enikő gyermekápolónak tanult, de a gyerekek születése után nem akartam, hogy műszakozzon, kértem, hogy maradjon otthon. Megtette, és ennek a háttérnek köszönhetően boldog férj és apa lehetek.

Most hol laktok?

Egyre inkább éreztük, hogy kinőttük azt a bizonyos felső szintet. A fiúk egy szobában voltak, nagyobb teret igényeltek. Viszont nem akartunk elköltözni. Nemcsak Akarattyáról, hanem a környékről sem. És a „sorsnak köszönhetően” néhány utcára tőlünk eladó lett egy ház. Megvettük, felújítottuk, és 2006-ban beköltöztünk.

Közben sikeres, elismert vállalkozó lettél, aki nemcsak tetőfedő bádogosként dolgozik, hisz minden famunkát példaértékű minőséggel elvégzel.. Mi a titkod? Manapság annyian panaszkodnak.

Én nem panaszkodom, hanem dolgozom. Végigcsinálom, amit elvállaltam, közben nem változtatom meg az árat akkor sem, ha külső körülmény miatt történik. Hiszek az adott szóban, a minőségben és a hitelességben. Figyelek olyan apróságnak tűnő dologra, hogy tisztán maradjon minden, hogy a megrendelőt megtiszteljem. Hiszek a kézfogás és az adott szó erejében. Azt gondolom, ez nem titok. Ez a hitem. És ennek köszönhetem azt, hogy sok nyaralótulajdonos az állandó lakhelyére (Székesfehérvár, Budapest…) engem hív dolgozni, mert elégedett a munkámmal.

blaski

A fiaid mit csinálnak?

Gábor Siófokon érettségizett, majd felvették egy budapesti egyetemre műszaki menedzser – szakra. Szomorúan láttuk, hogy nem szereti, nem találja a helyét. Abban bíztunk, hogy átmeneti, de kiderült, hogy nem. Ő az én szakmámat szereti, azt választotta. Most mellettem dolgozik tanuló családtagként, és közben OKJ-s tanfolyamon megszerzi a képesítést is. Már látjuk, hogy jobb, hogy nem kényszerítettük, hisz szorgalmas, jó munkaerő; és szereti. Ez pedig az egyik legfontosabb dolog. Kiegyensúlyozottá tesz, ha olyan munkát végzünk, amit szeretünk. Barnabás fiam is Siófokon tanul. Ő szerencsésebb olyan értelemben, hogy kicsi korától tudta: szakács akar lenni. Nemcsak az iskolától várja a tudást, hanem ez a hobbija, képzi is magát. Érdekes, hogy ő, aki egészen más pályát választott, céltudatosságában, határozottságában mennyire hasonlít rám.

Gábor! Mi a hobbid, hogyan tudsz kikapcsolódni?

Általános iskolás koromtól sportolok. Jártam futóversenyekre, focizni; majd ez utóbbi megmaradt mai napig. Balatonkenesén kezdtem, Balatonfőkajáron folytattam. Most Balatonalmádiban focizunk Gábor fiammal együtt. Középhátvédek vagyunk.

Fiad mikor kezdte?

Ő is iskolás korában. Amíg Siófokon tanult, addig ott focizott, érettségi után ő is átjött  Balatonalmádiba. Heti kétszer járunk edzésre, hétvégenként meccsre. Együtt dolgozunk, együtt sportolunk. Nagyon jó ez.

Kiegyensúlyozott ember vagy.

Minden okom megvan rá. Szeretem a munkámat, boldog családi életet élünk, és még a kikapcsolódásra is jut idő. Ezek azonban nem jönnek maguktól. Nálunk is ugyanúgy megvannak az apróbb konfliktusok. Megbeszéljük, tisztázzuk, továbblépünk; közös programokat szervezünk.  Figyelek arra, hogy minden egyensúlyban legyen. Eddig sikerült.

(D. J.)

Vélemény, hozzászólás?

